Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Znalosti žáků z první předlékařské pomoci na střední odborné škole
Vávrová, Jitka
Bakalářská práce je zaměřena na znalosti žáků z předlékařské první pomoci. Teo-retická část přibližuje historii vzniku první pomoci, její členění a obecné postupy první pomoci u vybraných stavů poranění. Empirická část je vypracována na zá-kladě didaktického testu. Cílem je zmapování teoretických znalostí žáků, na nej-menované střední odborné škole v rámci Jihomoravského kraje, z laické první pomoci. Na základě výsledků jsou zpracovány grafy, celkové shrnutí i závěr s doporučením pro pedagogickou praxi.
Znalostní předpoklady studentů vybraného pražského čtyřletého gymnázia v rámci předlékařské první pomoci
Máková Šmýdová, Hana ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Práce vychází z dotazníkového šetření mezi žáky sportovních a všeobecných tříd konkrétního pražského gymnázia na jedné straně a z kurikulárních dokumentů na straně druhé. Konkrétně jde o Rámcový vzdělávací program, který je v systému kurikulárních dokumentů na státní úrovni a Školní vzdělávací program, který představuje úroveň školní. Autorčiným záměrem bylo jednak zjistit, jakým způsobem je uchopena problematika předlékařské první pomoci v kurikulárních dokumentech, jež jsou závazné pro podobu vyučování. Pak také zjistit pomocí výše zmíněného dotazníkového šetření úroveň znalostí žáků. V neposlední řadě vyhodnotit, zda panují rozdíly mezi znalostmi žáků nižších a vyšších ročníků, stejně tak jako zda panují rozdíly mezi studenty tříd sportovních a všeobecných. V závěru práce se autorka pokusí vyvodit ze zjištěného doporučení pro praxi. Klíčová slova Předlékařská první pomoc, kurikulární dokumenty, dotazníkové šetření
Znalosti učitelů vybraných středních škol o předlékařské první pomoci
Hůlová, Lenka ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce s názvem Znalosti učitelů vybraných středních škol o předlékařské první pomoci se věnuje základním pravidlům a postupům při poskytování předlékařské první pomoci. Hlavním výzkumným problémem je pomocí dotazníkového šetření zjistit úroveň znalostí učitelů o předlékařské první pomoci na různých typech středních škol (všeobecné gymnázium, střední zdravotnická škola, střední odborná škola a obchodní akademie) a porovnat jejich výsledky. Na základě výsledků poté vypracovat vhodná řešení pro jednotlivé školy. Teoretická část zahrnuje aktuální postupy poskytování předlékařské první pomoci u jednotlivých typů poranění. Hlavní metodou teoretické části diplomové práce je studium odborné literatury, článků v odborných časopisech a důvěryhodných internetových zdrojů. Praktická část je vypracována na základě výsledků dotazníkového šetření na vybraných středních školách. Obsahuje statistické zpracování a grafické znázornění výsledků dotazníkového šetření, a v neposlední řadě také návrh řešení pro zkoumané střední školy.
Gramotnost žáků vybrané základní školy o předlékařské první pomoci
Ráczová, Věra ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl zjistit úroveň gramotnosti u vzorku žáků vybrané základní školy v oblasti předlékařské první pomoci. Porovnává znalosti žáků 8. a 9. tříd získané během výuky běžných předmětů v rámci ŠVP pro základní školy, se znalostmi, které žáci získají v průběhu projektu, cíleně sestaveného se zaměřením na zdraví člověka a první pomoc, jeho součástí je i praktické školení na střední zdravotnické škole. Práce se skládá z části teoretické, která seznamuje krátce s historií první pomoci v rámci Červeného kříže, přibližuje legislativu týkající se první pomoci a ukazuje základní postupy první pomoci. Praktická část obsahuje znalostní dotazníkové šetření, jehož výsledky se staly podkladem pro vypracování výukového projektu, který byl následně ověřen. KLÍČOVÁ SLOVA Předlékařská první pomoc, zdraví, záchrana života, gramotnost, zraněný
Úroveň znalostí v poskytování předlékařské první pomoci u učitelů vybraných základních škol v Karlových Varech
Urbanová, Nikola ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
V této diplomové práci se věnuji tématu Úroveň znalostí v poskytování předlékařské první pomoci u učitelů vybraných základních škol v Karlových Varech. V teoretické části se zabývám pojmem předlékařská první pomoc, zásadami jejího poskytování, legislativou ve vztahu k první pomoci, zmíněna je také bezpečnost zachránce, zásady přivolání odborné pomoci, uvedeny jsou linky tísňového volání. Tato práce obsahuje postupy k poskytování první pomoci především dětem, u vybraných úrazových a neúrazových stavů. V praktické části uvádím kvantitativní výzkum prostřednictvím dotazníku adresovaného pedagogům vybraných základních škol v Karlových Varech. Získaná data jsou zpracována do grafů či tabulek. Hlavním cílem této diplomové práce bylo zjistit úroveň znalostí v poskytování předlékařské první pomoci učiteli. Vyhodnocením dotazníku vyšlo najevo, že úroveň znalostí postupů první pomoci u mnou oslovených respondentů je v průměru chvalitebná. Vyhodnocením dotazníku bylo zjištěno, že délka pedagogické praxe mnou oslovených respondentů by mohla mít vliv na úroveň teoretických znalostí v oblasti poskytování předlékařské první pomoci. Z výzkumu je totiž patrné, že nejlepší průměrnou známku za zodpovězení znalostních otázek v dotazníku získala kategorie pedagogů, jejichž pedagogická praxe je 16 a více let. Díky...
Znalosti žáků druhého stupně vybrané základní školy v předlékařské první pomoci
Nečasová, Markéta ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Cílem této práce je zjistit znalosti žáků druhého stupně vybrané základní školy v předlékařské první pomoci. V její teoretické části je popsána charakteristika a typy předlékařské první pomoci. Dále pak popis postupů předlékařské první pomoci ve vybraných situacích. V praktické části se práce věnuje zjištění znalostí žáků druhého stupně vybrané základní školy v předlékařské první pomoci. K řešení bylo použito dotazníku, který byl předložen žákům šestého a devátého ročníku vybrané základní školy. Dotazníkem se zjišťovaly teoretické znalosti, znalosti při řešení konkrétních situací a způsob získávání znalostí v předlékařské první pomoci. Vyhodnocením dotazníků se zjistilo, že žáci vybrané ZŠ v 70 % správně odpoví a řeší situace v předlékařské první pomoci, procento správných odpovědí roste s ročníkem a také, že žáci mají vyšší znalosti v řešení konkrétních situací. Také, že výrazný podíl na získávání znalostí v předlékařské první pomoci žáků má škola. Porovnáním způsobu zařazení předlékařské první pomoci do výuky žáků šestého a devátého ročníku vybrané základní školy a výsledků zjištění v dotazníku, vede ke zjištění pozitivního vlivu aktivního způsobu získávání znalostí žáků. Výsledky této práce ukazují na důležitost zařazení předlékařské první pomoci do výuky a popularizaci tohoto tématu na základní...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.